Loading...
info@nmts.com.tr 0216 629 35 68

BLOG

Bildiğimiz işler yok olurken, “Gig Economy” dünyasında ayakta kalmak!

Şahsen 2014 yılı ortasından itibaren içine dahil olduğum ve gün geçtikçe yaygınlaşmakta olan “Gig Economy” terimi; kısa süreli işlerin yoğun olduğu bir iş ortamını ifade eder. Burada kurumlar, ihtiyaç duydukları işgücünü kısa süreli kontratlar ile sağlama yoluna gitmektedir. 2020 yılına kadar Amerika’daki iş gücünün yaklaşık % 40’ını bağımsız kontratlı çalışanların oluşturacağı tahmin... Devamı...

23 Mayıs 2017

Geçici Avantajlar Dünyasında Kariyer Yapabilmek / Kariyerini Sürdürebilmek (Hülya Erten/Harvard Business Review Nisan 2017 tarihli yazısından)

Rita Gunther Mc Grath, 4 Haziran 2013’te Harvard Business Review’de yayımlanan “The End of Competitive Advantage: How to Keep Your Strategy Moving as Fast as Your Business” isimli makalesinde bu durumda şirketler açısından kullanılacak güzel bir stratejik çerçeve sunar: Sürdürülebilir Avantajlar yerine Geçici Rekabet Avantajları. Bu makalesinde ve aynı isimli kitabında, Michael Porter’in 5 kuvvet analizi,... Devamı...

19 Nisan 2017

Çalışan Motivasyonu (Hülya Erten/Harvard Business Review Şubat 2017 tarihli yazısından)

İşyerinde Mutluluğun Bilimi Mutlu olma duygusunu insanlara sorduğumuzda, hayatlarındaki en pozitif deneyimlerden birisi,  hatta çoğu zaman ulaşmak istedikleri amaç olarak tarif ederler.  Yapılan araştırmalara göre, çalışan insanların mutlu olma duygusu ise sadece kendilerini değil, çalıştıkları işyerini de son derece olumlu etkiliyor. iOpener Institute’in 2005’ten bu yana Avrupa, Amerika, Avustralya, Hindistan, Çin ve... Devamı...

02 Mart 2017

Öğrenilmiş İyimserlik İle Satış ve Satış Yönetimi

Günümüzün bir günü bir gününe benzemeyen, sürekli hareket, proaktivite, mücadele gerektiren dünyasında karamsarlığa kapılmamak ve zorlanmamak nerede ise imkansız. Oysa yapılan araştırmalar, iyimser insanların sorunlarla daha kolay başa çıktıklarını ve daha iyi sonuçlar elde ettiklerini gösteriyor. İyimserlik derken, kişisel gelişim piyasasını bir anda kaplayan olumlu düşünme klişe ve salgınından... Devamı...

22 Ağustos 2016

Mavi Okyanus Stratejileri

Ünlü Fransız işletme okulu İNSEAD'ın iki ünlü profesörünün kuramı olan Mavi Okyanus Stratejisi, ülkemizde de bazı büyük holding, firma ve bankaların bu stratejiyi uyguladıklarından bahsetmeleri ile ve inovasyonun giderek önem kazanmasından dolayı  bizim gündemimize de girdi. Chan Kim ve Renee Mauborgne ismindeki iki profesör, kuramları hakkında kısaca şunları söylerler :    İş dünyasında... Devamı...

13 Temmuz 2016

Akıldışı ama Öngörülebilir (Karar Anı)

Profesyonel çalışanların, her zaman verilere dayanarak ve objektif kararlar almaları beklenir. İş hayatı için beklenen duygulara kapılmamak ve rasyonel karar alabilmektir. Peki, duygularımız işe karışmasa hiç karar alamayacağımızı biliyor muydunuz? İnsan beyninin gizemi artık çözülüyor. İnsanların karar alma anında beyinlerinin hangi bölgesini kullandıklarının saptanması ve verilen her kararın analizinin yapılması artık mümkün. Ve... Devamı...

10 Haziran 2016

Gelecek Senaryoları Oluşturmak

Geleceği tahmin etmek, o kadar kolay değil. Belki kısa vadede tahmin yöntemini kullanmayı deneyebiliriz. Ama ya tahminimiz gerçekleşmezse? Çoğunlukla yapılan tahminler tutmuyor da…Ama bu yerimizde oturup bir şeyler olmasını bekleyeceğimiz anlamına gelmemeli. Bir şeyler yapabilmek  mümkün.   Uzun vade için yapılabilecek en iyi şey ise senaryolar geliştirip, her birine belli ağırlıklar vererek, neyin gerçekleşeceğini... Devamı...

17 Mayıs 2016

VUCA Çağında Ayakta Kalmak

Dalgalanma, belirsizlik, karmaşa ve muğlaklık…  Dünyanın içinde bulunduğu durumu daha iyi ifade eden 4 sıfat var mıdır? İngilizce olarak, V – volatility; U – uncertainty; C – complexity; A – Ambiguity yani VUCA olarak ifade ediliyor. Terimlere yakından bakarsak : V-Volatility-Dalgalanma : Belirli bir şablonu olmaksızın yüksek oranda değişim var. U-Uncertainty- Belirsizlik :Bugün ve yarının... Devamı...

02 Mayıs 2016

Eğitimde İnovasyon: Yeni Nesil Öğrenme Yöntemleri ile Sonuç Yaratmak

3-4 Kasım 2015 tarihlerinde TEGEP (Eğitim ve Gelişim Platformu Derneği) tarafından “Yeni Nesil Öğrenme” teması ile gerçekleştirilecek olan eğitim ve gelişim zirvesine konuşmacı olarak katılıyoruz. Kurucu danışmanımız Hülya Erten’in sunumu ilegerçekleşecek Eğitimde İnovasyon konulu oturumda; Eğitim ve gelişimin geleceğini Eğitim sektöründen sonuç üreten yeni nesil inovatif örnekleri ... Devamı...

13 Ekim 2015

Kendine Liderlik

Kendine liderlik edemeyen biri başkalarına liderlik edebilir mi? Cevabı düşünürken gülümsediğinizi görür ya da kendini yönetemeyen başkasını nasıl yönetsin dediğinizi duyar gibiyim… Peki, kendine liderlik etmek ne demek, kendimize nasıl liderlik edeceğiz? Bu sorunun cevabını ararken önce kime lider denir, onu anlayalım… Lider kimdir? Belirli bir hedef ve amaç için insanları etkileyen ve harekete... Devamı...

29 Temmuz 2015

Zenginliğin Devrimi

Futurolog Alvin Toffler ve dünyayı çok iyi anlayan bir New Tork Times yazarı olan Thomas Friedman, globalleşmeyi, dünyada servetin el değiştirmesini ve iş yapma/para kazanma yöntemlerindeki değişikliği, geçmişten başlayarak şöyle anlatıyorlar: Globalleşme 1.0 :İlk globalleşme dalgası. Amerika’nın keşfinden, sanayi devrimine kadar olan dönem. Kristof Kolomb Amerika’yı neden keşfetmişti, hatırlıyor musunuz? Hindistan’a gidiyordu... Devamı...

26 Haziran 2015

TEGEP 2015 Öğrenme ve Gelişim Ödüllerinde Jüri Özel Ödülünü Kazandık!

Firmamızın tasarımını yapıp, sonuçlarını rakamsal metotlar uygulayarak ölçümlediği “Gişede Satış” konulu eğitim projesi ile “TEGEP Eğitim ve Gelişim Platformu Derneği” tarafından düzenlenen Öğrenme ve Gelişim Ödüllerinde “Sonuçlara Etki Yaratan Öğrenme ve Gelişim Programı” kategorisinde Jüri Özel Ödülü kazandık. Sadece bir satış eğitimi projesi değil, aynı zamanda Banka... Devamı...

09 Haziran 2015

Marketing Türkiye dergisi tarafından düzenlenen İPZ 2015/ İnteraktif Pazarlama Zirvesi’nde kurucu hocamız Hülya Erten İnovasyon konulu sunumuyla sahnedeydi...

Marketing Türkiye dergisi tarafından digital pazarlama konusunda 9 yıldır düzenlenen İPZ İnteraktif Pazarlama Zirvesi’nin bu yılki programında Hülya Erten ” Yüksek Verimli ve Karlı İşletmeler İçin İnovasyon Kültürü Yaratmak” başlıklı sunumuyla konuşmacı olarak yer aldı. ‘İnovasyon nedir, İnovatif düşünce nasıl olmalıdır? ‘ konularına değinen Erten, “İnovasyon dünyayı değiştirmek demek değil,... Devamı...

09 Haziran 2015
Scroll to Top