Loading...
info@nmts.com.tr 0216 629 35 68

BLOG

Öğrenilmiş İyimserlik İle Satış ve Satış Yönetimi

Günümüzün bir günü bir gününe benzemeyen, sürekli hareket, proaktivite, mücadele gerektiren dünyasında karamsarlığa kapılmamak ve zorlanmamak nerede ise imkansız.

Oysa yapılan araştırmalar, iyimser insanların sorunlarla daha kolay başa çıktıklarını ve daha iyi sonuçlar elde ettiklerini gösteriyor. İyimserlik derken, kişisel gelişim piyasasını bir anda kaplayan olumlu düşünme klişe ve salgınından bahsetmiyoruz. Tam tersi, olayların farkında olarak, düşünce sistemimizdeki kusurların farkına varmayı, bunları düzeltmeyi ve bunları lehimize kullanmayı kastediyoruz.

Burada kullanılan metodoloji, dünyaca ünlü pozitif psikolojinin kurucusu UPenn profesörü Martin Seligman'ın Öğrenilmiş İyimserlik metoduna dayanmaktadır. Aynı zamanda Öğrenilmiş Çaresizlik kavramının da sahibi olan Seligman, özellikle satış personelinde 'İyimserlik' seviyesinin çok önemli olduğunu ve bu konuda seviyesi düşük olan kişilerin de bunu öğrenebildiklerini bulmuştur. Bu konuda MET-Life ve Prudential gibi sigorta şirketlerinde yürüttüğü sonuçları kanıtlanmış çalışmaları bulunmaktadır.

Bu eğitimimizde, satış gibi günlük/aylık hedeflerle yönetilen departmanlarda çalışanlara ya da onların yöneticilerine, duygu durum yönetimi ve motivasyon anlamında yeni araçlar sağlamayı hedefliyoruz. Bu metodoloji özellikle Y kuşağı çalışanların çok olduğu satış alanlarında, satış çalışanları ve yöneticilerine çok önemli performans katkıları sağlamaktadır.

Scroll to Top